Każdy marzy o zrobieniu portretu o zachodzie słońca, gdy niebo nabiera niezwykłych barw. Jednak problem w tym, że o tej porze fotografowana osoba jest ciemną postacią, niedoświetloną sylwetką lub, jeśli użyjemy lampy błyskowej, traci ona swoje naturalne kolory.
Jest jednak sposób aby pokazać i naszą postać, i zarazem piękne wieczorne niebo.
Po pierwsze wyłącz lampę błyskową i skieruj obiektyw aparatu na niebo. Z obiektywem skierowanym na niebo ustaw parametry ekspozycji na podstawie jasności nieba, następnie ze spustem migawki wciśniętym do połowy lub włączoną blokadą ekspozycji w aparacie, włączamy lampę błyskową, którą ustawiamy na niską moc błysku – tak około ¼ lub mniejszą. Z takimi ustawieniami kierujemy obiektyw w stronę naszej postaci. Dzięki takiemu zabiegowi i niewielkiej ilości światła nasz obiekt zostanie delikatnie doświetlony fleszem, a niebo w tle będzie wyglądało doskonale.

N10

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *